Model velké, třífázové elektrocentrály s regulací výstupu indukčním trafem. Elektrocentrála konstrukčně vychází z modelu TP 15 H, ale je přepracována pro zvýšení uživatelského komfortu. Oproti modelu TP 15 H disponuje navíc přehledným a snadno přístupným zásuvkovým panelem, který je rovněž opatřen boxem s jističi pro každou zásuvku. Výkonný alternátor pohání profesionální dvouválec řady GX s elektrickým startérem a to vše ukotveno v pevném a odolném ocelovém rámu na transportním podvozku.
Tato robustní, benzínová elektrocentrála třífázového napětí je svým výkonem 15,0 kVA (3 f.) / 8,0 kVA (1 f.) určena převážně "profíkům" pro napájení celého spektra třífázových elektrospotřebičů a je přímo určena převážně řemeslníkům a profesionálům z oblasti stavebnictví a opravárenství. Svým výkonem se hodí do pojízdných autodílen, opravárenských vozů pro práci v terénu nebo na staveniště při zakládání staveb, údržbu silnic a dálnic a pod. Celá soustava je uložena na pružných silentblocích ve vyztuženém rámu, svařeném z ocelových trubek o průměru 30 mm. Ten zajišťuje mimořádnou ochranu soustrojí proti případnému poškození. Jako palivová nádrž slouží standardní 20 l kanystr, uložený v rámu stroje, který lze snadno vyjmout pro případné tankování. Vzhledem ke své hmotnosti je elektrocentrála opatřena transportním kolovým podvozkem. Proto, aby alternátor produkoval napětí 400V / 230V / 50Hz, je motor opatřen automatickým, mechanickým regulátorem otáček tak, aby při jakémkoliv odběru proudy byly otáčky motoru konstantní ve výši 3000 ot./min. Elektrický výkon elektrocentrály v úrovni "15 kilo" vyžaduje "pořádný" a silný, spolehlivý motor. Ten je zde ve formě benzínového vidlicového dvouválce GX690, který patří k nejvýkonnějším pohonným jednotkám na světě v kategorii 26 HP.
Elektrocentrála je opatřena zásuvkovým panelem s přehledně rozmístěnými zásuvkami 1x CEE (32A 400V), 1x CEE (16A 400V), 1x CEE (32A 230V) a 2x CEE (16A 230V). Vedle zásuvek je umístěn krytý panel s jističi jak 400V, tak i 230V zásuvek. Ovládání elektrocentrály je velice snadné, jednoduché a uživatelsky velmi komfortní a bezpečné. Stačí natankovat, elektrocentrálu postavit na vodorovnou plochu, zkontrolovat olejovou náplň motoru, nastartovat otočením klíčku zapalování, počkat pár vteřin na ustálení chodu motoru a do příslušné zásuvky připojit napájený spotřebič. Elektrocentrála splňuje veškeré nároky na elektrickou bezpečnost a je opatřena ochrannými prvky jako je ochrana motoru proti úniku oleje nebo alternátoru proti přetížení. Robustní a pevná konstrukce rámu se nekroutí a spolehlivě tlumí působení vibrací od soustrojí na podklad. Snižuje se tak hlučnost elektrocentrály a práce je potom příjemnější. Elektrocentrálu lza za příplatek vybavit zemnícím kolíkem či jiným drobným příslušenstvím. Údržba elektrocentrály je zcela nenáročná a spočívá v základní údržbě benzínového motoru.
Technické specifikace | TP 15 HP |
Rozměry stroje (L x Š x V) (mm) | 1080 x 580 x 580 |
Startování | Elektrické |
Elektrický výstup | 400V / 230V / 50Hz |
Maximální výkon (VA) | 15000 / 8000 |
Technologie regulace el.výstupu | indukční trafo |
Objem palivové nádrže (litrů) | 20 |
Provozní doba při jmenovité zátěži (hod) | 5,4 |
Model motoru | Honda GX 690 |
Suchá hmotnost (kg) | 146 |
Třída krytí | IP 23 |
Garantovaná hladina hluku - dB(A) | 97 |
Systém zapalování | Digitální CDI s proměnným předstihem |
Vrtání a zdvih (mm) | 77 x 72 |
Typ elektrocentrály | Jednofázový / Třífázový |
Chlazení | Nucené vzduchem |
Jmenovitý proud (A) | 31 / 20,5 |
Jmenovitá frekvence (Hz) | 50 |
Jmenovité napětí (V) | 230 / 400 |
Jmenovitý výkon (VA) | 7200 / 14000 |
Zdvihový objem (cm3) | 688 |
Objem olejové náplně (litrů) | 1,9 |
Typ motoru | 4-taktní zážehový dvouválec s rozvodem OHV |
Pracovní otáčky motoru (ot.min-1) | 3000 |
Kupujícímu je poskytována prodloužená záruka až na dobu 5 let. Prodloužení záruční lhůty nad rámec zákonné je podmíněno technickou prohlídkou stroje po uplynutí každých 12 měsíců od data prodeje a potvrzení v Servisní knížce autorizovaným servisem HONDA. K zachování běhu pětileté záruky je i po uplynutí základní záruční doby nutné předávat stroj k pravidelným ročním kontrolám do autorizovaného servisu HONDA. Provedení kontroly bude potvrzeno zákazníkovi v Servisní knížce. Tím je splněna podmínka pravidelné roční kontroly a tím je umožněno prodloužení záruky o další rok, a to až do celkové doby trvání 5 let ode dne převzetí stroje zákazníkem. Prodloužená záruka je podmíněna používáním výhradně originálních náhradních dílů, spotřebního materiálu a provozních kapalin HONDA. Tyto roční prohlídky jsou hrazeny zákazníkem dle platného ceníku prací autorizovaného servisu HONDA, který prohlídku provádí.
Benzínové spalovací motory jsou pro Hondu nosným výrobním programem, který položil základy celé výrobní divizi motorových strojů, tzn. Honda Power Equipment. Historie výroby spalovacích motorů pro pohon pracovního zařízení se začala psát v roce 1953. Během krátké doby si spalovací motory Honda vybudovaly renomé špičky na trhu. I díky výrobě těchto motorů je společnost Honda největším světovým výrobcem spalovacích motorů. Průmyslové motory dnes představují jednoznačnou špičku mezi pohonnými jednotkami malé stavební, zemědělské, zahradní a jiné techniky. Jako jediné zvládají enormní zátěž profesionálního provozu v drsných podmínkách stavenišť ve strojích jako je řezací technika na beton, vibrační technika, elektrocentrály a čerpadla, ale i v oblasti zemědělství, lesnictví a zahradnictví. Průmyslové profesionální motory byly historicky u Hondy v padesátých letech minulého století nasazeny jako pohonné jednotky generátorů a rotavátorů. Poté následovaly další aplikace a dnes najdete motor Honda v celém spektru nabídky motorových strojů.
Elektrocentrála Honda je zařízení, které splňuje veškeré bezpečnostní požadavky kladené na elektrická zdrojová soustrojí z hlediska ochrany před případným zasažením elektrickým proudem. Při použití v souladu s návodem k obsluze je elektrocentrála konstrukčně a vybavením zcela bezpečná a nehrozí žádně nebezpečí. V případě značného přetížení elektrocentrály nad rámec svého maximálního výkonu nebo v případě zkratu, při odběru z příslušné zásuvky dojde k automatickému vypnutí příslušného jističe zásuvky (tlačítkový jistič) a zásuvka se odpojí. U invertorových elektrocentrál je přetížení indikováno červenou kontrolkou a následným odpojením alternátoru od zásuvkového panelu. Standardní krytí elektrocentrál je třídy IP23, ale pokud podmínky provozu vyžadují, lze zvolit vyšší stupeň krytí IP54.
Pro snadnou dopravu elektrocentrály na pracovní místo a snadnou manipulaci bez nutnosti součinnosti více lidí, jsou nejtěžší modely elektrocentrál opatřeny transportním podvozkem. Některé modely elektrocentrál střední velikosti lze transportním podvozkem opatřit za příplatek.
Jednoduchý a pohodlný systém, který Vám umožní motor nastartovat pouhým otočením klíčku zapalování jako v automobilu. S elektrický startérem je většinou k dispozici samozřejmě i ruční reverzní startér. U strojů poháněných dvouválcovým motorem se jedná pouze o verzi s elektrostartem. Podstatné je i to, že není třeba startovací baterii dobíjet zvláštní nabíječkou, ale dobíjí se automaticky při chodu motoru. Elektrostart je podmínkou pro použití např. elektrocentrály jako záložního zdroje s automatikou startu.
Motor za chodu produkuje jisté vibrace, jejichž velikost je závislá na míře zatížení. Celek motoru a alternátoru je uložen v ochranném nosném rámu, ve kterém při provozu elektrocentrála stojí. Aby nedocházelo k přenosu vibrací na rám elektrocentrály a tím k nestabilní poloze na ploše a zvýšené hlučnosti elektrocentrály, je uložení motoru elektrocentrály na ocelovo-pryžových silentblocích se sklonem 45°, které zajišťuje dokonalé odstínění přenosu vibrací od motoru na nosný rám elektrocentrály. Rámová elektrocentrála je tak za chodu klidná a nezvyšuje se hlučnost od vibrujícího nosného rámu elektrocentrály. Kufříkové odhlučněné elektrocentrály navíc stojí na pružných pryžových nožičkách, které dodatečně odstiňují zbytkové vibrace přenášené na podklad.
Ideální elektrocentrálou je ta, která je schopna poskytnout nejenom špičkový výkon a spolehlivost, ale také úsporný provoz a schopnost dlouhodobého nepřetržitého provozu bez nutnosti tankování. Proto jsou vybrané modely elektrocentrál opatřeny zařízením jako je Eco-ThrottleTM, které automaticky upravuje otáčky motoru přesně dle aktuálního zatížení a odběru proudu. Dosahuje se tím maximální úspory paliva. Benzínové motory Honda jsou známé mimo jiné i díky dlouhodobému dosahování mimořádně nízkých hodnot spotřeby paliva a pokud je elektrocentrála opatřena objemnou palivovou nádrží, je bez problémů schopna zajistit autonomii chodu až na 20 hodin.
Elektrocentrály s kapacitní nebo-li kondenzátorovou (jednofázové elektrocentrály) nebo indukční (třífázové elektrocentrály) regulací výstupního napětí jsou díky své jednoduchosti a ceně nejoblíbenější v odvětví stavebnictví, řemesnictví či strojírenství. Jednoduchost technologie činí tyto elektrocentrály nákladově velmi efektivními a přitom mimořádně spolehlivými a odolnými. Díky kvalitě výstupního napětí jsou ideálně vhodné pro napájení spotřebičů s činným (odporovým) zatížením jako jsou např. elektromotory, ruční nářadí a osvětlení.
Přepracovaná a vylepšená varianta profesionální rámové elektrocentrály nabízí nový zásuvkový panel s přehledně uspořádanými zásuvkami jak pro odběr 400V/50Hz, tak i pro 230V/50Hz. Panel je navíc opatřen snadno přístupnou a přehlednou pojistnou skříní s jističi pro každou zásuvku. Zásuvkový panel disponuje zásuvkami 1x CEE (32A 400V), 1x CEE (16A 400V), 1x CEE (32A 230V) a 2x CEE (16A 230V). Alternátor je opatřen navíc hlavním vypínačem, umístěným z čela alternátoru hned pod zásuvkovým panelem. Vše přehledné a snadno dosažitelné pro obsluhu.
motor: | Honda |
---|---|
výkon motoru: | 26 HP |
max.výkon centrály: | 8 kVA |
hmotnost: | 146 kg |
výrobce: | Honda |
ELVA PROFI s.r.o. - prodej, půjčovna a servis strojů a nářadí
Rudolfovská 107/465, České Budějovice, 370 01 IČ: 26086654, DIČ: CZ26086654
Zapsáno v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Českých Budějovicích, oddíl C, vložka 13193
e-shop od EDGERING © 2024